چگونه بهترین قالیشویی تهران را پیدا کنیم؟

بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم

برنا نیوز

افرادی که به دنبال انتخاب بهترین قالیشویی هستند باید چند نکته مهم و اساسی که در این مطلب مطرح کرده‌ایم را بدانند. با لحاظ کردن این نکات، قادر خواهید بود که مطمئن‌ترین گزینه را انتخاب کنید.


افرادی که به دنبال انتخاب بهترین قالیشویی هستند باید چند نکته مهم و اساسی که در این مطلب مطرح کرده‌ایم را بدانند. با لحاظ کردن این نکات، قادر خواهید بود که مطمئن‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

نکات زیادی وجود دارد که باید در زمان انتخاب قالیشویی به آنها توجه کنید. در این مقاله ضمن معرفی این نکات، توضیح می‌دهیم که چرا برای دریافت سرویس‌هایی مانند شستشوی فرش و مبل شویی باید به معتبرترین و بهترین قالیشویی مراجعه کنید. علاوه بر این، شاخص‌هایی که می‌توانید بر اساس آنها بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب را داشته باشید را نیز مطرح کرده‌ایم.

چرا باید فرش هایمان را به بهترین قالیشویی بسپاریم؟
این روزها فرش به یک کالای گران و لوکس تبدیل شده است که تعویض زود به زود آن برای بسیاری از خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید برای مراقبت از این کالای ارزشمند که به نوعی کالای سرمایه‌ای نیز محسوب می‌شود؛ دقت زیادی داشته باشیم. یکی از نکاتی که اکثر کارشناسان در مورد مراقبت از قالی به آن اشاره می‌کنند؛ اجتناب از شستشوی این کالا در منزل و به روش‌های سنتی است. در روش‌های سنتی، اصول شستشوی فرش رعایت نمی‌شود.



بنابراین احتمال آسیب‌دیدگی الیاف آن به شدت بالاست. پس چاره کار چیست؟ بهترین کاری که می‌توانید برای تمیز کردن فرش‌های خانه خود انجام دهید؛ سپردن این کار به مراکز تخصصی است که ما آنها را به عنوان قالیشویی می‌شناسیم. اما آیا همه قالیشویی‌ها با کیفیت یکسانی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند. قطعا پاسخ این سوال منفی است.




آنچه که باعث می‌شود یک مجموعه را به عنوان بهترین قالیشویی بشناسیم تابعی از عوامل مختلفی است که در ادامه تشریح می‌کنیم. اگر مرکزی با این کیفیت و با این ویژگی‌ها پیدا کنید؛ می‌توانید ریسک خراب شدن فرش‌های خود بر اثر شستشو را به حداقل برسانید.

در اکثر قالیشویی‌های معتبر، علاوه بر شوینده‌های تخصصی و صنعتی، از تجهیزات و ماشین‌آلات به‌روز و پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که بدون ذره‌ای آسیب می‌توانند تمام مراحل شستشو اعم از شستن، آبگیری و خشک کردن را به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام دهند. این موضوع سبب می‌شود که فرش‌های شما از گزند خطای انسانی نیز در امان بمانند.

بهترین قالیشویی تهران کدام است؟
هر قالیشویی که بتواند شاخصه‌های یک قالیشویی معتبر و قابل اعتماد را داشته باشد؛ جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود و می‌توان به آن لقب معتبرترین قالیشویی تهران را داد. بسیاری از مراکزی که در حال حاضر در شهر بزرگ تهران فعالیت می‌کنند و دارای شعبات مختلف در سراسر این کلان شهر هستند؛ جزء این گروه از قالیشویی‌ها می‌باشند.

برای اینکه بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید؛ باید با ویژگی‌های بهترین قالیشویی که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم آشنا باشید.



شاخصه‌های یک قالیشویی خوب چیست؟
برای اینکه یک مجموعه خدماتی مانند قالیشویی، بتواند جزء لیست بهترین‌ها قرار بگیرد؛ باید دارای شاخصه‌های زیر باشد:

کیفیت بالای خدمات
خدمات کالایی است که این مراکز به مشتریان خود عرضه می‌کنند. از آنجایی که خدمات نوعی کالای نامشهود است؛ تشخیص کیفیت آن، قبل از ارائه، عملا ممکن نیست. در واقع تا زمانی که خدماتی مانند شستشو روی فرش‌های شما انجام نشود؛ قادر نخواهید بود که کیفیت آن را تشخیص دهید. برای اطمینان از بالا بودن درجه کیفی خدمات مرکزی مانند قالیشویی، خواندن نظرات دیگر مشتریان و میزان رضایت آنها از خدمات دریافت شده می‌تواند به شما کمک کند.

تحویل به موقع
از آنجایی که پیک تقاضا برای دریافت خدماتی مانند شستشوی فرش و مبل شویی در ماه‌های خاصی از سال مانند اسفند و شهریور به شدت افزایش پیدا می‌کند؛ تحویل به موقع سفارشات، حتی در این پیک‌های پر ترافیک، یکی از شاخصه‌هایی است که می‌توانید به کمک آن یک مرکز معمولی را از یک قالیشویی حرفه‌ای تشخیص دهید. تعهد به مشتری و تحویل به موقع، نشان از مدیریت صحیح مجموعه و توجه به نیازهای مشتریان است.

متاسفانه برخی از قالیشویی‌ها، بدون توجه به پیک کاری و فقط با هدف افزایش میزان درآمد، اقدام به پذیرش سفارشات بیش از ظرفیت کارخانه خود می‌کنند. نتیجه این سوء مدیریت نیز چیزی به جز نارضایتی مشتریان از تحویل دیر هنگام سفارشات نیست.

تعرفه‌های منصفانه
تعرفه رسمی انواع خدمات قالیشویی‌ها هر ساله توسط اتحادیه قالیشویان تهران اعلام می‌شود. از آنجایی که هر کدام از سرویس‌های این مراکز قابل ارائه با درجات کیفی متفاوت است؛ برای هر زیر مجموعه نیز یک تعرفه استاندارد تعریف می‌شود. به عنوان مثال تعرفه هر مترمربع اعلاء‌شویی متفاوت از تعرفه شستشوی هر مترمربع فرش به صورت عادی است.

با این وجود مشاهده شده که برخی از قالیشویی‌ها، با اضافه کردن برخی از خدماتی که در لیست سرویس‌های اتحادیه نیست؛ سعی در اغوا کردن مشتریان دارند. بنابراین اگر پیشنهاد غیر عادی از سوی قالیشویی به شما ارائه شد که تعرفه نامتعارفی داشت؛ حتما به این موضوع شک کنید و در مورد خدمتی که به شما پیشنهاد شده است؛ از مراجع معتبر پرس و جو کنید.



اعتبار و تجربه
اعتبار تابعی از تجربه است. البته به غیر میزان تجربه، داشتن مجوز فعالیت نیز نکته بسیار مهمی است که باید در زمان انتخاب بهترین قالیشویی به آن توجه کنید. در حال حاضر بسیاری از مجموعه‌ها، در حال فعالیت به صورت غیرقانونی بوده و جواز کسب معتبر ندارند.

پس اگر می‌خواهید یک مجموعه حرفه‌ای را انتخاب کنید؛ حتما به دنبال قالیشویی‌های مجوزدار بگردید و از بین آنها، با توجه به نظرات مشتریان، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین میزان رضایت مشتریان در سابقه آن وجود دارد.

تنوع خدمات
یک قالیشویی خوب و حرفه‌ای علاوه بر شستشوی فرش و خدمات معمول دیگر مانند مبل شویی که در بسیاری از مراکز می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید؛ باید ظرفیت ارائه سرویس‌های متنوع دیگر را نیز داشته باشد. به عنوان مثال خدمتی مانند ترمیم، یکی از خدمات حرفه‌ای است که حتما باید توسط یک استادکار ماهر انجام شود. تا کنون هیچ دستگاهی اختراع نشده که بتواند مانند یک نیروی فنی و متخصص، کار تعمیر فرش دستباف را انجام دهد.

بنابراین اولویت بعدی شما در انتخاب بهترین قالیشویی توجه به تنوع خدماتی است که به مشتریان خود عرضه می‌کند. این تنوع می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان بوده و از سردرگمی آنها برای دریافت خدمات از مراکز جداگانه جلوگیری کند.

تم تولد تهران