نرخ خدمات صنف قالیشویان اعلام شد

رئیس اتحادیه قالیشویان ضمن اعلام نرخ خدمات صنف قالیشویی، گفت: مردم برای قالیشویی فقط به واحدهای مجاز مراجعه کنند و به هر نوع تبلیغی در این زمینه اطمینان نکنند.

حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد نرخ قالیشویی در سال جدید گفت: قالیشویان در سال 1398 افزایش قیمتی نداشتند، اما امسال نرخ قالیشویی بین 25 تا 30 درصد افزایش یافته است. 

 

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران  درباره وضعیت تقاضای قالیشویی در ایام پایان سال، افزود: به دلیل شیوع کرونا از سال گذشته تقاضا برای قالیشویی کاهش یافته، به طوری که سال گذشته در این مقطع با شیوع ویروس کرونا در کشور تقاضا قالیشویی مجیدیه به شدت کاهش یافت و امسال نیز تقریبا همان شرایط حاکم است، بنابراین در مقایسه به بازار شب عید دو سال گذشته حدود 40 درصد تقاضا کاهش یافته است. 

 

وی با تاکید بر اینکه مردم به واحدهای قالیشویی بدون مجوز اعتماد نکنند، گفت: در ایام پایانی سال تبلیغات اینترنتی و پخش تراکت‌های تبلیغاتی قالیشویی زیاد می‌شود که برخی مردم بدون توجه به پروانه فعالیت این تبلیغ کنندگان قالیشویی به آنها اعتماد می‌کنند و دچار مشکلاتی می‌شوند.

 

محمدی بیان داشت: به  دلیل اینکه اغلب این قالیشویی‌های غیر مجاز دارای مکان مشخصی نیستند و هیچ گونه مجوز فعالیت قانونی از اتحادیه ندارند، در نتیجه در صورت بروز هر گونه مشکلی، امکان پیگیری از طریق اتحادیه وجود ندارد. 

 

وی گفت: متقاضیان برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل احتمالی برای انتخاب قالیشویی به سایت اتحادیه قالیشویان تهران مراجعه کنند و یکی از واحدهای دارای مجوز را انتخاب کنند. 

 

محمدی بیان داشت: در این صورت اگر خسارت احتمالی به فرش وارد شود، اتحادیه پاسخگو خواهد بود. 

مقالات دیگر: قالیشویی چیذر