با انتخاب یک قالیشویی مناسب هزینه و زمان خود را مدیریت کنید

قالیشویی بلوارپروین

شما نیوز

اکثر ایرانی‌ها از داشتن یک فرش ایرانی و اصیل در منزلشان لذت می‌برند. آنها همیشه به دنبال خرید بهترین فرش برای منزلشان هستند. اما آیا تا به امروز فکر کردید که مراقبت از این فرش‌های باارزش چقدر مهم است؟


با انتخاب یک قالیشویی مناسب هزینه و زمان خود را مدیریت کنید
یکی از موارد مهم در نگهداری از فرش شستشوی آن است. امروزه با توجه به توسعه آپارتمان‌نشینی، شستن فرش در حیاط منزل‌ها تقریبا غیرممکن است. علاوه بر این موضوع مدل‌ها و نوع فرش‌ها آنقدر زیاد شده که افراد خود به تنهایی نمی‌توانند آنها را بشویند زیرا احتمال دارد با پاروکشی به فرش آسیب وارد کنند. برای جلوگیری از این قبیل مشکلات، شما نیاز به یک قالیشویی مورد اعتماد و با تجربه خواهید داشت. اما چگونه باید از بین صدها شرکت خدماتی قالیشویی بهترین را انتخاب کرد تا هم در وقت و هم هزینه صرفه‌جویی نمود؟



آنچه دیگران می خوانند:
شوهر ماه چهره خلیلی دل مردم را در روز عاشورا به درد آورد | سالگرد ماه چهره خلیلی در خلوت و تنهایی | اشک های پسر ماه چهره خلیلی
ببینید | ماجرای ازدواج گوهر خیراندیش با مرد جوان | توضیحات گوهر خیراندیش درباره ازدواجش
حادثه تلخ برای رضا رویگری | سکوت رضا رویگری در ظهر عاشورا شکست
رابطه نزدیک مهراب قاسم خانی و مارال فرجاد لو رفت | ازدواج مهراب قاسم خوانی با مارال فرجاد
دردسرهای شستن فرش به روش سنتی
همانطور که احتمالا دیده‌اید یا از گذشتگان خود شنیده‌اید، در گذشته قالیشویی‌ها به شدت امروز پررنگ نبودند و اکثر خانواده‌ها در گیروداد خانه‌تکانی‌های عید، مجبور بودند قالی و قالیچه‌های خود را در حیاط یا پشت‌بام بشویند. با گذشت زمان و پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی و بیشتر شدن آپارتمان‌نشینی روش‌های سنتی جایشان را به قالیشویی‌ها دادند.

یکی از موانع برای شستن قالی در آپارتمان‌ها، قوانین و هنجارهای آپارتمان‌نشینی است. قوانینی که در آپارتمان‌ها توسط همسایه‌ها وضع می‌شود اجازه شستن فرش در آپارتمان را به افراد نمی‌دهند. زیرا فضای آپارتمان‌ها برای شستن فرش و پهن کردن و خشک کردن قالی و قالیچه‌ها اصلا مناسب نیست.

حال اگر افراد خانه ویلایی و حیاط‌دار داشته باشند تکلیف چیست؟ آیا آنها بهتر است از خدمات قالیشویی استفاده کنند یا سنتی؟ به طور کلی اگر از قوانین آپارتمان‌نشینی بگذرید، شستن فرش‌ها در منزل انرژی و زمان زیادی را از شما می‌گیرد. شستن قالی و قالیچه‌ها به روش سنتی کار بسیار سخت و دشواری است که فرد را خسته می‌کند و ممکن است در برخی موارد حتی به او نیز آسیب بزند. به عنوان مثال ممکن است کمردرد، پا درد و دست درد شدید پس از شستشو را تجربه کند.

در روش سنتی باید در ابتدا فرش را خیس کنید سپس با دست فرچه و پارو بکشید و در نهایت آبگیری و خشک کنید. همه این مراحل نشان‌دهنده طاقت‌فرسا بودن این روش است. مخصوصا در این روزها که همه در شرایط پرفشار و پرمشغله‌ای هستند. امروزه امکانات پیشرفته کرده و شما با استفاده از یک شرکت قالیشویی می‌توانید به راحتی کلیه فرش‌های منزلتان را در کمترین زمان ممکن بشویید. تنها نکته مهم این است که در این حالت باید به دنبال یک قالیشویی معتبر مانند قالیشویی ملت باشید. برای اطلاعات بیشتر از این قالیشویی می‌توانید به وبسایت قالیشویی ملت مراجعه کنید و از قسمت درباره قالیشویی ملت با این شرکت خدمات قالیشویی بیشتر آشنا شوید.



شستشوی راحت و آسان با استفاده از خدمات قالیشویی
همانگونه که در بالا بیان شد، شستن قالی به روش سنتی کار بسیار سخت و دشواری است اما بازهم طرفداران خاص خودش را دارد. زیرا بسیاری بر این باورند که قالیشویی‌ها فرش ما را خراب می‌کنند. اما آیا واقعا قالیشویی‌ها به فرش آسیب می‌زنند؟ در پاسخ به این سوال قطع به یقین باید گفت خیر. شستن فرش به روش سنتی می‌تواند بیشترین آسیب را به فرش وارد کند.

اگر از افرادی که روش سنتی را به روش قالیشویی ترجیح می‌دهند سوال بپرسید که چرا؟ در اکثر مواقع می‌گویند ما نمی‌دانیم قالیشویی چه بلایی سر فرشمان می‌آورد یا نمی‌دانیم کدام قالیشویی خوب است. برای انتخاب یک قالیشویی خوب و مناسب کافیست به چند نکته که در ادامه به آنها اشاره نموده‌ایم توجه کنید.

در روش قالیشویی تمامی مراحل روش سنتی شستن قالی به صورت مکانیزه، کامل و سریع‌تر انجام می‌شود. به همین دلیل در هزینه و زمان شما کاملا صرفه‌جویی خواهد شد. در ضمن در روش مکانیزه قالیشویی‌ها از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و مناسب فرش استفاده می‌کنند که هیچ کدام از ریسک‌های قالیشویی سنتی که باعث کاهش طول عمر فرش یا رنگ پریدگی آن می‌شود در این روش وجود ندارد.

برخی از اشتباهات رایج در روش سنتی که در روش قالیشویی دیده نمی‌شود عبارتند از:

خیس کردن بیش از حد فرش
استفاده بیش از حد شامپو فرش
قرار دادن وسایل روی فرش خیس و ایجاد لکه روی فرش


معیارهای انتخاب یک قالیشویی خوب و با کیفیت
خوب تا به اینجا متوجه شدید که استفاده از خدمات قالیشویی باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود. زیرا در این روش به نسبت روش سنتی کمترین آسیب به فرش وارد می‌شود. در روش سنتی گاهی آسیب‌دیدگی آنقدر جدی خواهد بود که فرد مجبور به تعویض قالی و قالیچه می‌شود. اما چگونه یک قالیشویی خوب و مناسب و با کیفیت بسیار بالا پیدا کنیم؟

ما در ادامه به چند فاکتور مهم اشاره کرده‌ایم که به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برخی از آنها عبارتند از:

اعتبار و سابقه قالیشویی: اعتبار و سابقه قالیشویی‌ها به این منظور است که آنها در این حرفه بسیار حرفه‌ای‌تر هستند.
معتبر بودن: منظور از معتبر بودن این است که باید حتما تحت نظارت اتحادیه قالیشویان فعالیت کنند.
رضایت مشتریان: شعب مختلف نشان‌دهنده رضایت مشتریان است.
در دسترس بودن: قالیشویی در دسترس و به منزل شما نزدیک باشد.
کیفیت بالا: نوع برخورد با مشتری، کیفیت شستشو، زمان تحویل، عمل به تمام تعهدات خود و … همگی جز مواردی محسوب می‌شود که برای انتخاب یک قالیشویی معتبر اهمیت دارد.
ارائه خدمات قالیشویی ملت
با توجه به توضیحات بالا اگر دارای یک فرش ماشینی و دستبافت هستید و قصد شستن آن را دارید و همچنین برایتان مهم است که از مواد شوینده مرغوب در شست‌وشوی آن استفاده کنند، قالیشویی ملت یک انتخاب مناسب خواهد بود. همچنین اگر به دنبال تعمیر، شستن قالی، مبل‌شویی هستید می‌توانید از خدمات قالیشویی ملت بهره ببرید. این قالیشویی با ارائه بهترین خدمات می‌تواند به شما کمک کند. با استفاده از خدمات این قالیشویی می‌توانید قالی‌های خود را با کیفیت بشویید.

سمپاشی بید